FANDOM

Dying Light – gra survival-horror stworzona przez polskie studio Techland. Wydana na platformy PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Fabuła Edytuj

Gracz wciela się w niej w Kyle'a Crane'a, pracownika GRE, który trafia do miasta Harran, którego obywatele zostali zainfekowani tajemniczym wirusem, zamieniającym ich w zombie. Jego zadaniem jest odnalezienie tajnego pliku, który został wykradziony przez Kadira Sulejmana po śmierci swego brata.

Świat gry Edytuj

Planszą, na której rozgrywa się akcja jest miasto Harran. Ocalali podzielili się na dwie frakcje: pomagający innym zamieszkali w Wieży, a wszelcy bandyci stali się ludźmi Raisa. Miasto podzielone jest na poszczególne dzielnice, najważniejsze z nich to Slumsy oraz Stare Miasto.

Poruszanie po mieście ułatwiają umiejętności bohatera – wraz ze zdobywaniem doświadczenia poziom jego parkoura wzrasta, przez co porusza się między zarażonymi jeszcze sprawniej.

Książka Edytuj

7 kwietnia 2015 światło dzienne ujrzała książka Dying Light. Aleja koszmarów, autorstwa Raymonda Bensona. Opowiada ona historię Mel Wyatt – młodej, amerykańskiej dziewczyny, która przybyła do Harranu na Światowe Igrzyska Atletyczne. Wycieczka do państwa-miasta Harranu była dla niej niczym spełnienie egzotycznego snu. Nie spodziewa się, że właśnie wtedy swój początek będzie miał tajemniczy wirus.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W grze znajduje się wiele easter-eggów nawiązujących do Polski czy osób istniejących w realnym świecie, przykładowo podczas wykonywania misji dla jednego z ocaleńców, wypowiada on kwestię To Szymon Rzeźnicki Show!.