FANDOM

Gryzoń – najpospolitszy typ zarażonych słabeuszy, występujących w każdym zakątku Harranu. Gryzonie są najsłabszymi spotykanymi zainfekowanymi zawodnikami na ringu, nawet nocą.

Opis Edytuj

Gryzonie tworzą większość zakażonych guzdrających się przez Harran. Podobnie jak inne umarlaki, będą reagować na obecność żywych i generalnie dążą do ich zjadania. W trakcie wędrówki przez miasto można nawet natknąć się na osobniki zajęte konsumpcją, jednak obecność Kyle'a zawsze odciąga je od posiłku.

Są one wizualnie odróżnione od innych zarażonych przez ich częściowo lub znacznie spożyte organy, niektórym osobnikom brak również części kończyn. Gryzonie również są dość ciche, więc z odległości mogą być trudne do wykrycia w ciemniejszych lub obleganych miejscach, ale z bliska słychać ich ciężkie oddechy i jęki. Wydaje się również, że niektóre gryzonie są żółte lub zielonkawe. Jeśli zostaną one trafione z broni palnej, mają one wtedy tendencje do wybuchu, powodując niewielkie uszkodzenia gracza i przyciąganie innych zarażonych. Toksyczne gryzonie zawsze wymiotują, gdy zostaną trafione rzuconą bronią do walki wręcz. Zawsze starają się zaatakować, kiedy Crane podejdzie za blisko. Co więcej niekiedy, po otrzymaniu ciosów mogą one zacząć obficie wymiotować, paść na ziemię i umrzeć, cały czas doznając torsji. Zwykłe gryzonie mogą stać się toksyczne, gdy przejdą przez wyciek chemiczny, choć często kończy się to ich śmiercią. Natknąć się można również na płonące zombie, które mogą poparzyć bohatera, gdy w starciu z nimi skorzysta z krótkiej broni do walki wręcz.

Od czasu do czasu można dostrzec gryzoni w postaci rosłych mężczyzn w ubraniu roboczym oraz policjantów. Mają oni tendencję do nacierania na gracza, po otrzymanym ciosie, co kończy się pochwyceniem i ugryzieniami. Kyle ma szansę na zablokowanie pochwycenia, poprzez wyprowadzenie kolejnego ciosu, co jednak sprowokuje nieumarłego do dalszego napierania na protagonistę. Mogą trzymać proste bronie białe, takie jak młotki, klucze, rury, pałki policyjne i tym podobne. Gryzonie rzucą tymi narzędziami w Kyle'a lub innych ocalałych, jeżeli są daleko i będą próbowały trafić w cel z bliskiej odległości, co powoduje większe obrażenia, niż ich standardowy atak.

W nocy, zwłaszcza w trakcie trwania pościgu, okoliczne gryzonie mogą się przemienić i dołączyć do pogoni, już jako szybcy wrogowie podobni do wirali.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki